16 aug. | Aeroventic
Lindab ansætter ny marketingchef

En af landets førende leverandører af løsninger til byggeriet, Lindab A/S, har fået ny marketingchef. Heino Juhl skal blandt andet være med til at udbrede kendskabet til Lindabs forretningsfilosofi ”Good Thinking”.

Heino Juhl er netop ansat som marketingchef hos Lindab. Fra hovedkontoret i Haderslev står han i spidsen for markedsføring af virksomheden med omkring 500 medarbejdere og en omsætning sidste år på 786 millioner kroner.
 
42-årige Heino Juhl skal være med til at udbrede kendskabet til Lindabs produkter inden for tag- og facadeløsninger samt garage- og industriporte og ikke mindst fortælle om deres kompetencer inden for komplette ventilationsløsninger.
 
”Den viden, vi har om indeklima og ventilation, er førende i branchen. Det er teknik og innovation på højt niveau, og det vil vi naturligvis gerne gøre endnu mere opmærksom på,” siger Heino Juhl.
 
Den nye marketingchef har mange års erfaring inden for reklamebranchen, hvor han har arbejdet med rådgivning og udvikling af kampagner.
 
”En anden vigtig opgave bliver at fortælle om de mange nye produkter og digitale løsninger, vi udvikler med udgangspunkt i vores forretningsfilosofi ”Good Thinking”. Vi vil gerne sætte fokus på, hvordan vi arbejder med bæredygtighed, miljørigtige løsninger og forenkling af byggeriet,” fortæller han.
 
Fremgang fortsætter
Heino Juhl overtager stillingen fra Johan Rasmussen, der er blevet global marketingchef for hele Lindab-koncernen. Den svenske koncern er repræsenteret i 60 lande og har omkring 5100 medarbejdere.
 
Den danske del af koncernen står for omkring 10 procent af den samlede omsætning. Udover hovedkontoret i Haderslev har virksomheden en fabrik i Jels ved Vejen, hvor de blandt andet producerer porte. Ventilationsløsningerne bliver både produceret i Haderslev, Aalborg, Viby, Hvidovre og Skovlunde. Sidste år blev overskuddet i den danske del af koncernen på 39 millioner kroner.
 
”Vi har en klar forventning om, at vi opnår vækst i 2017. Vi har i de seneste måneder haft tilknyttet 25 vikarer i produktionen for at kunne følge med efterspørgslen, og vi er i gang med at rekruttere fastansatte medarbejdere både til lager og produktion,” siger Heino Juhl.
 
Nye chefer for indkøb og logistik
Lindab har også øget fokus på udvikling af deres forsyningskæde og styring af vare- og materialestrømme. Derfor er en tidligere stilling som indkøbs- og logistikchef nu delt i to stillinger. Bettina Buchreitz Jensen blev ansat som indkøbschef sidste år, og Jan Mosegaard blev for nylig ansat som logistikchef.
 
53-årige Bettina Buchreitz Jensen har i mange år haft lederstillinger inden for indkøb, og 53-årige Jan Mosegaard har en bred erfaring med logistik fra flere større danske industrivirksomheder.
Hvad er aeroventic?
  • Hvad er aeroventic?

    Aeroventic er en international løsning dedikeret til HVACR industrien. Det er designet til at skabe mulighed for både producenter og distributører at præsentere deres forretningsmæssige værdi og produkter i hele verden. Et system giver mulighed for global rækkevidde.

  • Firmaprofil

    Byg din virksomheds værdi og præsentér din konkurrencemæssige fordel.

    Del dine kataloger, softwarevalgsprogrammer og alle forretningsfakta, du anser for vigtige.

  • Produkt virtuelt showroom

    Det er et godt sted at præsentere alle dine produkter på en gang ubesværet. Hvert produkt er udstyret med en mulighed "Tilføj til forespørgsel" for kundens bekvemmelighed. En kunde sender en forespørgsel direkte til dig.

  • Nyheder & Informationskanal

    Dybest set er aeroventic en tilsvarende for offline messe, hvor du præsenterer dit firma og produkter, distribuerer kataloger, skaber kontakter og udvikler din virksomhed.

Hvad får du med os?
Partnere
Hvad får du med os?